30 December 2014

The Invisible Man ------ 講兩句杜琪峰紀錄片《無涯》

杜琪峰紀錄片《無涯》

一、Johnnie the King

呢套野fan屎睇不失趣味﹐至少可以看下去﹐但究其本質﹐並無新鮮﹐就是膚淺和cliche。

最有趣是開頭﹐杜琪峰爆粗﹐狂小班工作人員(編導又唔敢拍杜Sir小班明星o個wor)
有個鏡頭重見一條茂利﹐好驚咁偷望鏡頭(指紀錄片導演的鏡頭)﹐做Show味道甚濃。

跟住講杜Sir返開源道銀河映像﹐低頭走來走去。手下會自動讓路﹐泊車仔一樣﹐主動幫杜Sir開門閂門﹐爭在冇收貼士。
阿Sir真係皇帝一樣。

佢(自以為)似黑澤明﹐呢樣咪似o羅。

講到黑澤明﹐梗會講佢用真箭射人、三船敏郎拍檯、自殺不遂、被日本人遺棄什麼的啦﹐
呢的juicy野﹐《無涯》咩都唔會講(例如杜琪峰與其他影人的仇恨)﹐任何負面野、深入o野都唔會講。
很簡單﹐套戲的本質﹐就是歌功頌德。

例如套戲猛講杜Sir搞「鮮浪潮」﹐好似好偉大﹐但有否講下搞了咁多年﹐有咩成績呢﹐有冇提拔過咩人呢。

唔會。

二、Johnnie the Prophet

《無涯》後半套更值得注意﹐無啦啦杜Sir會當眾表演﹐狂小梁振英等等 (好似好激﹐但好安全﹐連「共產黨」三個字都唔敢提)。

舒琪重吹到杜Sir係「電影先知」(《黑社會》預示了香港政治黑社會化)﹐杜Sir又受wor﹐琴瑟和諧﹐一吹一和﹐笑到我碌地。
中國政治係黑社會政治﹐街邊盲毛口up up﹐講了唔知有冇一百年?
佢地依家先知﹐香港會變成咁﹐重以先知自居﹐唔知係佢地低能﹐定觀眾天真?

杜Sir又話﹐各人(醫生、律師)安守職責﹐社會就會變好(大意)。
雨傘革命後睇﹐真係out到不能。
呢種咪係「香港精神」羅﹐以「專業」、守法自居(其實縮在窩裡享樂和自high)﹐其實對所有社會百病﹐不平不公﹐除了表演「自首」﹐咩都唔打算做。

王菀之之流﹐「我討厭政治」﹐是有話直說的小人。
杜Sir呢隻﹐稍好﹐亦戴定頭盔(「我都唔係政治人物﹐淨係識拍戲」)﹐講到尾﹐本質分別不大﹐都係逼上梁山先反應(不是反抗)﹐只係搶佔道德高地﹐其實除了自鳴得意﹐咩作用都冇。

好笑在﹐有段杜Sir猛講政治﹐好似好滿﹐但個鏡頭擺到明「低炒」﹐九成係偷拍﹗

成套戲最黑色的﹐是一邊講杜sir拍香港地道o野(出自賈樟柯和阿城之口﹐即係香港價值﹐要用「中國人」觀點肯定)﹐一邊舒琪卻話杜Sir用《高海拔之戀2》講緊香港電影前無古人的心底話 (《高》唔係香港片﹐香港劣評如潮﹐《高》係講中國話的合拍片﹗)。

三、Johnnie the Karaoke Star

結局最有趣﹐杜Sir竟然唱K﹐唱社運名曲《海闊天空》。
《海闊天空》和家駒﹐已經年累月被左膠、社運撚姦尸。杜Sir重用此曲來寄意﹗

Beyond香港失意﹐遠走日本﹐家駒死於富士電視台。對倒番杜Sir、韋家輝離開香港﹐返大陸拍合拍片﹐命途多難﹐用寓言睇﹐除了唔老黎﹐亦相當警世 (出師未捷﹗)。

而香港人鍾意唱《海闊天空》﹐本來就典型抽水意味( 我咩都唔會付出﹐我和平理性﹐我好支持民主架)﹐買贖罪券的變態心理(家駒根本係畀香港人害死)﹐亦有自我貶損﹐自我矮化﹐然後求存的犬儒傾向(蕭生名句:「邊個契弟得過我﹗」(大意))。

咁樣編排(結局唱海闊天空)﹐當然源於編導﹐而《無涯》編導﹐不是土生土長香港學生﹐來自中國。
呢個中國人﹐有一個鏡頭見到佢個身﹐聽到佢把聲﹐但見唔到樣﹐佢係一個invisible man﹐其實比1984的Big Brother更可怕。
佢咁編排(唱K抗爭)﹐其實就是叫香港人繼續唱K﹐同班賣港賊、社運撚、左膠、和理非非、離地中產、殖民主派、大中華膠﹐繼續高唱《海闊天空》﹐繼續做順民﹐繼續打飛機。

出credit時中國編導鳴謝演藝師長﹐是著博士袍來監察黑警的賤人。

此片戲名「無涯」﹐Boundless﹐似有走向無邊世界﹐繼續追尋之意﹐當然是香港觀眾誤會。套戲有講杜Sir去康城影展嗎?有講法國片《復仇》嗎?有問西人典睇杜Sir嗎?

其實這部電影imply的觀點﹐係來自中國的香港新殖民﹐此片絕無走向世界的意義。
假扮愛香港的中國人﹐向香港電影指指點點(define何謂「香港」﹐何謂「杜琪峰」)﹐然後令香港和中國的邊界泯滅﹐是此片的hidden agenda。

12 comments:

Anonymous said...

謝謝

400

Anonymous said...

杜Sir去康城影展,談法國片《復仇》,西人睇杜Sir,早幾年咪有個法國佬拍左套紀錄片Johnny Got His Gun,你有無睇過?

邊個話《高海拔之戀2》香港劣評如潮? 有咩根據?我只係知電影評論學會評定為年度最佳劇本和推介電影。

Unknown said...

我有向朋友推介<高>,正!

哦 said...

以我所知, 呢篇文係討論紀錄片《無涯》. 至於之前有d鬼佬做過乜, imdb有幾多分之類的其他野, 呢套紀錄片自己冇包括的, 就應該不在討論之列喇. 呢個係我的理解, 至於d可能有閱讀障礙/沉迷自我腦補的人點睇, 我唔comment了

>>>>
《高海拔之戀II》:劇情牽強畫質差,廣告突兀融合爛(講。鏟。片)
hongkongfilms.mysinablog.com/index.php?op...Translate this page
Feb 13, 2012 - 杜琪峰去年拍攝的《單身男女》水準還算不差,於是再次起用高圓圓與古天樂,再加上再現大銀幕的鄭秀文,遠赴香格里拉拍攝《高海拔之戀II》,惟其 ...

阿武 said...

法國紀錄片我知道有﹐但冇睇過。高海拔都幾好睇﹐我冇話唔好呀。

但同係咪劣評如潮﹐冇關係羅。

同呢套紀錄片的本質(香港人和中國人合作﹐再殖民)﹐更冇關係。

Anonymous said...

金像獎提名的片目出左,條片有報最佳男女主角同男女配角,睇來大家都搞錯左,呢部片其實係劇情片。

阿武 said...

報埋最佳編劇、最佳主題曲﹐就更好~

阿武 said...

「哦」1月1日《無涯》留言﹐變了spam﹐現重見天日。《華爾街狼人》亦有一篇變了spam﹐但哦君已打過﹐則由它去罷。小弟失職﹐抱歉抱歉~

阿武 said...

應該有個preview制﹐防止變成spam﹐不知有否幫助~小弟冇set什麼﹐唯有間唔中去spam睇下啦~

Unknown said...

講。鏟。片 影評由始至终低水準乏味平面膚淺無營養,看一篇也浪費時間.此等水平文章,連中學生影評也不如.不過應該適合低智或頭腦簡單的人觀看,甚至看得津津有味四周向人推介.

林澤秋在其他訪問講過因為Johnny Got His Gun帶有西方視點才觸發他拍此片,當然不會有相近取向.

請問如何界定劣評如潮?願聞其詳.

Johnny Got His Gun , 請看一遍.

Unknown said...

再補充《華爾街狼人》一文,本人尊重筆者觀點,但談及奧斯卡一節欠全面就絕不能容忍,因為我對中國人樣樣事求求其其差不多先生一知半解深痛惡絕.

如果你不熟某項,就請多加留意才下筆.

阿武 said...

多謝指教﹐小弟受教﹐令我反省自己﹐希望大家各方面都有進步。「講。鏟。片 」方面﹐小弟間唔中有看﹐編作者的勤奮﹐亦值得嘉許。「哦」君相信是隨意search﹐找到最多hit-rate的網站而quote﹐劉兄亦無謂再以此挑剔了。「如何界定劣評如潮?」﹐老實說﹐報刊根本無太多「影評」﹐只是從友儕坊間得來感受﹐從票房﹐散場反應﹐觀影時觀察一般觀眾等等。等於我話《花街柳巷》劣評如潮﹐又典界定?第一日放﹐等三個人睇﹐睇完媽媽聲﹐個個好不屑﹐我咪覺得係羅。你要咁「方法學」地去分析﹐非我興趣﹐恕我無能為力了。