06 December 2014

Whenever you need me, I'll be there --- 談《白雪公主殺人事件》

《白雪公主殺人事件》


呢個畫面﹐可用Berger的Ways of Seeing來閱讀

有雷

呢套野的副題﹐可作「醜女反擊戰」。

太多醜女﹐女主角井上真央、蓮佛美沙子、毒撚青梅竹馬(貫地谷)、大學女同學(後來揭破真相﹐重係處﹐即係比女主角更豬)、重有八卦電視節目﹐獨個兒力排眾議﹐替女主角講好話的醜女女主播。

一班醜女﹐無組織﹐自發行動﹐互為掩護(如謊言)﹐最後成功殺人。可引喻為香港的雨傘革命初期﹐不要組織﹐不要大台﹐踢爆左膠﹐鏟除泛民﹐市民勇武行動﹐就氣勢一時無兩。

呢個先係此片特別之處﹐從人際欺凌﹐扭到去美醜之戰﹐最後大功告成﹐女主角完美煞車﹐男人嚇出一身冷汗。而女主角是飆車狂﹐對差佬佈署瞭如指掌﹐簡直有反建制的精神﹐令人精神爽利。

而眾醜女﹐點到即止﹐插死靚女就算﹐男人就由佢。套落香港的處境﹐推倒港共就收工﹐至於共產黨、李旺陽什麼的﹐關人隱事?呢個先係最和平﹐最理性的決定

對照香港雨傘革命﹐被賤人把持﹐被人渣操控﹐走向失敗﹐就見到此片有趣之處:末了眾醜女繼續無政府主義﹐無大台﹐安於現狀﹐無心改變(毒撚繼續做毒撚)﹐呢個先係驚人之處 ------ 真兇最後講出行兇動機﹐是「要保住分工」。兇手殺人不過求happy﹐為復仇﹐用返工、求上進、「增值」來做藉口﹐呢個理由﹐先係反社會subtext的極緻。

毒撚青梅竹馬的對白﹐「每個人都只講對自己有利的野」﹐對比番女主角和毒撚編造的童年往事﹐以至「毒撚如何形成」(一堆童年陰影云乎哉)﹐更大膽到極:我係鍾意做毒撚呀﹐你咬我呀﹐你咪差合理化我﹐同我尋找「行為動機」呀。

眾醜女事後和平散開﹐保存自己﹐見而離、離而見﹐不拘束不拉扯﹐對照湊佳苗的《為了N》﹐就明白此片的母題﹐英文S﹐其實是"Self"。

而最重要的對白﹐井上真央的同性戀投射對象﹐足球小將講:「全世界和妳作對﹐但I'll always by your Side」(大意)﹐套埋入毒撚青梅竹馬同女主角的相濡以沫﹐重有其他窮人、無撚用人、職場失敗者﹐我明白到全片的主旨:不管如何﹐我要活下去﹐這是最女人的角度。

睇完呢套﹐同樣講窮人反抗﹐就明典解《行動代號孫中山》咁無聊﹐咁垃圾: 人地日本仔﹐畀人踩上門﹐至少識猛刀丫 (重係女人黎架﹐阿Sir)。

No comments: