25 November 2014

「妳好講o羅wor﹐賤人」 ------- 談《渴罪》

《渴罪》

呢套野最好笑﹐役所廣司的對白﹐講來講去都係幾句:
「去死啦」
「仆街」
「我個女去左邊﹐妳好講o羅wor﹐賤人」
聽說「好男人」的標準﹐除了學歷、有錢﹐最要緊是好笑。一個唔該﹐遇著件咁既廢柴﹐大家相對無言﹐我都反檯啦。

呢套野唔啱女人﹐但好啱有言語障礙、燥狂、思路不清、時時有幻覺的觀眾 (例如我)。
睇到一個位﹐我就很投入:
橋本愛同役所廣司坐係架私家車度傾偈﹐講唔夠兩句﹐兩個人就互罵﹐兜頭互劈﹐反而感情加深。
試想叫我同橋本愛坐埋一架車﹐傾五分鐘偈﹐諗下可以傾咩﹐應該傾咩﹐我都要諗三年﹐諗到腦殘廢啦。有咩方便過南泉斬貓﹐不立文字﹐用棒球棍代替語言﹐用血來換愛呢?

很多茂利話此片暴力﹐我又唔覺﹐主角役所廣司相當虧﹐亦唔似那些嘔心韓片﹐反而周圍無厘頭閑角﹐比主角更變態。當然最要緊﹐電影係用了很多特殊效果﹐包括歇斯底里剪接、時有時無聲效、音樂間離、時空轉換﹐隨意插入心理鏡頭﹐令人覺得唔真﹐或令觀眾無法投入。
於此片context﹐所謂間離﹐除令觀眾抽離(一切皆假)﹐更重要可能是調侃男權。
呢個先係令觀眾不爽的理由:血唔真﹐笑唔出﹐喊唔落﹐人唔似人﹐最後暴力麻木。
同前作比﹐此片最大唔同﹐係從講女人的悲慘故事(如《花樣奇緣》女主角向父親求愛)﹐轉了言語無味﹐打打殺殺中回歸父權(變成爸爸對女兒愛之欲其死)。

於是《渴罪》中谷美紀﹐可視為《花樣奇緣》松子和《告白》(松隆子)的結合:
《告白》教師替女復仇﹐替天行道﹐背後不失有其道德基礎;
但進入了《渴罪》的context﹐政府公權腐敗(妻夫木聰代表的黑警)﹐懲罰中谷美紀行私刑殺人的﹐不是「法治」﹐反而是伊一直渴望得到「父愛」﹐由父權代表役所廣司執行﹐雪地上﹐一下一下砸來﹐擊出腦漿的鐵鏟。
女人的悲劇從未改變﹐此片則加上男人的:
父權委靡不振﹐但死前都要揮一揮鐵鏟/球棒﹐這是最「男人」的抉擇。

No comments: