30 November 2014

“No one ever cried at a Bowie song” --- 談《戀戀小情歌》

《戀戀小情歌 God help the Girl》

呢套野的reference point﹐可能是《浴室春情Deep End》。
毒撚男主角o係個泳池返工﹐後來又偷聽癲婆女主角沖涼。
尾二場戲﹐亦踩單車離去。

《浴室春情》與《春光乍洩》同期﹐講London Swing﹐執剌刀劈劈劈;
呢套野則講搖滾衰世﹐蘇格蘭毒撚﹐閂埋門打飛機。
於是解釋了﹐搖滾衰敗的理由:幼稚、無聊、自我中心。

另外﹐一開頭就講Nick Drake, Ian Curtis﹐都係有心理病﹐又早死的搖滾樂手﹐搖滾精神肯定有大量自毀傾向﹐it's better to burn out than fade away。
《戀戀小情歌》則變了「陰性書寫」﹐當個歌星唔係男人﹐重係一個癲婆時﹐又會有咩發生?

一句重要對白﹐癲婆女主角話條毒撚﹐「"you're so feminine"」(大意)﹐於是解釋了典解毒撚咁憎Bowie:
既生瑜﹐何生亮﹐晚生三十年﹐只恨我天生不是女人﹗
由此路看﹐癲婆女主角即是毒撚的super ego (毒撚一直冇唱歌﹐end credit先出﹐露骨到極)。

最後癲婆女主角離開前夕﹐踩上門﹐即是毒撚男主角與super ego「結合」的最後機會。
毒撚都係安於現狀(「我會回到我的小房間」)﹐唔肯向外求突破﹐癲婆即刻拒絕畀佢上馬。
最後毒撚去送車﹐即送別理想的「超我」(癲婆)﹐除了傷風悲秋﹐自摑三巴﹐又有春用咩?

最後鏡頭﹐癲婆望住鏡頭微笑﹐是神來之筆。
戲中人直望鏡頭﹐自言自語什麼的﹐除了許鞍華《黃金時代》﹐有時看日本色情AV﹐都會見到:間離效果﹗
片子之前種種自我沉溺、自我陶醉、自我作賤﹐不過做戲﹐毒撚投射﹐打飛機而已。

咁interpret﹐當堂冇咁難睇wor﹐好似。

No comments: